torsdag 30 december 2010

Året man minns 2010

Idag är det sista dagen på året. Året som har varit både skit och verkligen toppen. Året är 2010. Året började med elände och skit. Kunde bara bli värre tänkte man. Men så blev det inte utan det blev bra mellan varven. Minns när jag fick min mans mobilnummer av en tjejkompis på msn. Det skulle bli en rejäl resa. Nog skulle jag vilja finfixa det första smset till honom men jag var så innehelvetes nervös att fingrarna darra på mig. Inte alla dagar man får sånt erbjudande att ta kontakt med folk. Händer aldrig om jag får säga det.

Hur som helst så betala jag hans biljett och han kom upp.Det första han gjorde var att sjunga " Aldrig ska jag sluta älska dig" i mitt öra. Där jag satt på bänken i busskuren utanför rese i Hudiksvall. Dagarna följde med en jättemysig teamaavslutning där mina barn och deras skola ( Hybo) deltog på Stenhammreskolans aula. Innan satt jag och min man och sjöng allsång, myste, tjuvrökte på skolgården, hånglade och där vi sedan satt och minglade med mina barn. Man blev matad med brödsmulor av min lille busige son, man skratta så man blev nästan helt röd i ansiktet.

Därefter följde fotbollsvwm och alla de tokiga kommentarer man sa om bollen och spelarena. Även om inte Sverige var med så var det ett jättekul sommar. Vi firade midsommar hos min mamma och mina barn var även där. Det var pannkokstävling, fotbollstävlingar och en massa bus och klädde midsommarstång. Den 26 juli förlovade jag och mina man oss och samma dag blev vi föräldrar till tre busiga kattungar.

Man hade en dags utflykter med barnen först ut var min son då jag och min kontaktperson tog med honom till Stenegården i Järvsö och till Lill-Babs cafär. 
Sen var det min yngsta dotters tur och hon tog jag och kontaktpersonen med till Buspalatset i Hudiksvall och gick sedan på skutan och fika därefter blev det MulleMeckmuseeumet.
Sist ut var det äldsta dottern och hon ville göra lilla Ljusdal osäker genom att gå runt och schoppa. Vi fikade, gick i affärer, var till Rosenhills och lekte. 

17 oktober gifta vi oss på Kolsvedjaberget här där vi bor och vi var så jättelyckliga både han och jag.
året fortsatte och nu är det årets sista dag. 

Så året blev lyckat även om det har varit lite upp och ner mellan varven. Ååh jag ser verkligen fram i mot ett nytt år med min kära älskade underbara Skånehjärta.
I kväll blir det vitt vin och räkor.

//Hade gott och ett riktigt Gott Nytt År !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar