torsdag 9 december 2010

Varför ??

Varför valde du som titel att döpa din blogg till " Ta mig till stjärnorna " ? 
Därför att jag siktar på att bli en stjärna, nej därför att jag har svävat bland stjärnorna sen min man flytta upp från Skåne och att han gör mig lycklig.
Vad betyder stjärnor för dig ?
Stjärnor för mig betyder väldigt mycket. Som barn älskade jag att studera stjärnhimlen och deras vackra tecken. Minns att jag satt som klistrad framför tv då julkalendern visade "Stjärnhuset".
Vilken stjärna gillar du bäst ?
Jag har ingen speciell stjärna men där i mot gillar jag Orion väldigt starkt. 
Varför just Orion ?
Därför att den är lätt att känna igen genom hans bälte.
Har du några egna tolkningar av stjärnbilder ?
Nej men mina barn har en tolkning av Karlavagen.
Vad heter den på deras språk då ?
Pulkavagnen.
Det är många som ger bort stjärnor, brukar du det med ? 
Nej jag gör inte sånt, men där i mot så har min systers barn pekat ut deras mamma som en stjärna.
Om du fick ge bort en stjärna vem vill du ge den till då ?
Oj det skulle vara till många, men om jag nu måste välja en så skulle det bli till min underbara älskade man som ger mig så mycket kärlek till mig varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar