måndag 13 december 2010

Lucia !!

Sankta Lucia, Lucian brinner i hår... Det sjöng min yngsta dotter för några år sen innan hon han lära sig texten på Sankta Lucia. Man kunde ju fundera varför hon sjöng så men förklaringen kom efter att Lucian hade levande ljus i håret och då rann det sterain på hennes hår så hon börja brinna.

Nåväl idag var man på Luciafirande på deras skola och för första gången sen barnen började i skolan så blev det ett innomhusfirande i deras gympasal istället. Vi har nämligen ca 25 - 27 grader här uppe i norr. Så den där väder gubben på tv4 får snart byta jobb :P. Han visade det skulle bli ca 15 grader kallt..Stackars min lilla gubbe som ska till jobbet senare.

Hur som helst det var jättemysig och min lille tomtenisse till son var så himla söt i sin tomtedräkt. Mina tjejer var tärnor och min yngsta dotters klänning var ca 2 decimeter för kort oj så hon har växt eller så var den förbyt med en annans tjej klänning förra året. Nåväl mysigt var det och i morgon ska vi fira Lucia här med barnen jag och min man. Det ska bli riktigt mysigt. Katterna firar lucia de med idag..för när jag kom hem så hade de dragit ut glitter ur jullådan..vet inte vem som skulle vara Lucia men det kanske visar sig.

Nu ska jag gå och kolla till min gubbe..hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar